De laatste ontwikkelingen:

Er is weinig gepubliceerd de laatste tijd op de Website. Dit houdt echter niet in dat er niet veel is gebeurd.

Door Stichting Primaplan is een blok van 3 klaslokalen ruwbouw geplaatst. De ramen en deuren zijn gemaakt en het gebouw wacht nu op zijn afwerking. Het plan was om het eerste blok lokalen functioneel te hebben voor de regentijd van 2020 die in juni begint. Hiervoor moeten nog de vloeren gestort worden in de lokalen, de ramen en deuren geplaatst worden en het stuken en schilderen van binnen en buiten.

Met hulp van een Spaanse stichting zijn er inmiddels toiletten geplaatst.

De lockdown voor Corona  (ja ook in Gambia) vertraagt de bouw waarschijnlijk wel tot de derde week van juni. Met een beetje geluk gaat het ons toch nog lukken dit seizoen.

De samenwerking die we hebben met Gambia en het dorp Samba Chargie werkt goed, ook al is het lastig op de grote afstand in cultuur en kilometers. Er is een periode geweest dat het moeilijk was om de boekhouding op voldoende niveau te houden. Dat heeft wel voor vertraging gezorgd. Inmiddels zijn er goede afspraken gemaakt en gaan we wat vaker naar Gambia om ook de financiën te regelen. Nu alleen nog hopen dat de vliegtuigen weer vertrekken naar Gambia maar daar laten we ons niet door tegenhouden.